HOME PRILOZI RADIONICE RASPORED KONTAKTI ULIKA LINKOVI  
           ۩  Vježebe u malim grupama        
    Masaže i ostali
  manualni tretmani
   Nordijsko hodanje - friendly – fun - functional – feel good physical activity    
   

                                                                                          
Nordijsko hodanje odnosno hodanje sa posebno dizajniranim štapovima revolucionaran je način kretanja i tjelovježbe. Oduševljava milijune hodača diljem svijeta, a u Europi njime se redovito bavi više od tri i pol milijuna ljudi. Može ga provoditi svatko, bilo gdje i u bilo koje doba godine. Prilagođava se zdravstvenom stanju, kondiciji, dobi i ciljevima pojedinca. Ljude željne aktivnog i zdravog života posebno veseli činjenica da 15 minuta nordijskog hodanja na organizam djeluje kao 21 minuta vožnje biciklom ili 12 minuta trčanja. Pri tome se troši dvostruko više kalorija.
Nordijsko hodanje i jest i nije nova vrsta tjelovježbe. Godinama ga prakticiraju cross-country skijaši za vrijeme ljetnog treninga. U šumama Finske upražnjava se još od 30-ih godina prošlog stoljeća. Od 90-ih slovi kao jedan od najzdravijih sportova s izrazito povoljnim učinkom na srčano – žilni sustav i velikom kalorijskom potrošnjom. Zdravstveni djelatnici sve češće koriste nordijsko hodanje u cilju brže rehabilitacije pacijenata.
 
Od opreme potrebne su sportske cipele ili tenisice za joging, sportska odjeća prilagođena vremenskim uvjetima, i naravno štapovi. Štapovi su različiti po svojim karakteristikama, što omogućava odabir koji zadovoljava idnividualne potrebe. Izrađeni su od karbonskih vlakna, lagani su i izdržljivi, te se bitno razlikuju od skijaških ili planinarskih. Imaju ergonomsku dršku i specijalnu manžetu koja obuhvaća šaku. Kao produžetak ruku štapovi poboljšavaju cirkulaciju u cijelom tijelu. Faktor su sigurnosti kod kretanja po prirodi, naročito klizavom terenu. Oni zahtjevniji koriste nordic jogging i nordic skating štapove. Smatra se da je hodanje sa štapovima čak do 46% djelotvornije od običnog hodanja. Aktiviranje velikog broja mišića utječe na povećano izlučivanje endorfina, hormona sreće. Zbog toga je nordijsko hodanje vrlo djelotvorno protiv stresa, lošeg raspoloženja i depresije.

Istodobno se jačaju i opuštaju mišići leđa, vrata i ramena. Pravilno korištenje štapova ubrzo će poboljšati držanje cijelog tijela. Njime se učvršćuju mišići stabilizatori trupa na trbuhu i donjem dijelu leđa, drugim riječima hodač uskoro ima ravniji trbuh, čvršća leđa i uspravnije držanje. Pomaže i u održavanju kondicije.
Tehnika hodanja nije osobito zahtjevna i svatko ju može savladati. Primjenjiva je u svim dobnim skupinama, no intenzitet i trajanje treba prilagoditi individulanim sposobnostima i zdravstvenom stanju. Predstavlja zaista prirodan način kretanja.
Opterećenje je ravnomjerno raspoređeno na «sve četiri» tako da su zglobovi i mišići rasterećeni. Hodanje je moguće provoditi na svim podlogama zahvaljujući štapovima s promjenjivim završecima koji odgovaraju vrsti podloge.

                                                                                                                    
Posebna prednost, u usporedbi s trčanjem, je i ta što se s nordijskim hodanjem mogu baviti i osobe s nekim kroničnim degenerativnim bolestima. Preporuča se
i u prevenciji i rehabilitaciji mnogih bolesti kao što su neke srčano- žilne bolesti, šećerna bolest, ateroskleroza, pretilost, osteoporoza, depresija, pa čak i neke maligne bolesti.
Stručnjaci smatraju da se 50% promjena koje se pripisuju starenju mogu pripisati atrofiji uslijed neaktivnosti. 80% osoba iznad 65 godina ima i nekoliko kroničnih bolesti. Stoga imajući na umu sve fiziološke promjene i bolesti čija se učestalost povećava starenjem, poželjno je više se kretati i biti fizički aktivniji. Nordijskim se hodanjem tijelo oblikuje, odnosno preoblikuje. Mišićni se tonus ojačava, mišići se podižu i stoje uspravnije. Vježbači postaju brži, aktivniji, spretniji, a smanjuju se i posljedice stresa. Vježbanje je temeljni element zdravog načina života.


 Prednosti nordijskog hodanja:

- vrlo djelotvornija tjelovježba – do 46% bolji efekti od hodanja istom brzinom bez štapova
- aktivno uključuje 90% mišića tijela
- primitak kisika odnosno aerobni kapacitet viši je prosječno za 23%
- kalorijska potrošnja povećana je 20 - 40% i to sa većim udjelom tjelesne masti u odnosu na hodanje bez štapova
- unapređuje ravnotežu između unosa i potrošnje energije
- osjećaj naprezanja manji je od hodanja bez štapova
- smanjuje opterećenje zglobova koljena, kukova i lumbalnog dijela za 30% pa je pogodno za sve dobne skupine čak i
  one koje se ne kreću dovoljno zbog težine, bolnih zglobova ili problema s ravnotežom
- frekvencija srca je 5 do 17 otkucaja veća nego u hodanju bez štapova
- povoljno djeluje na napetosti uzrokovane stresom i sjedećim položajem u mišićima vrata i ramenog obruča i leđa
- poboljšava pokretljivost kralješnice
- naročito aktivira mišiće opružače podlaktice, podizače ramena, mišiće grudi, te široke mišiće leđa
- smanjuje oboljevanje od kroničnih bolesti srca i krvnih žila, smanjuje opasnost nastanka povišenog krvnog tlaka, djeluje
  protiv nastanka osteoporoze, smanjuje opasnost nastanka šećerne bolesti neovisne o inzulinu, smanjuje koncentraciju
  kolesterola u krvi
- pomaže u savladavanju svakodnevnog stresa
                                                                                                                       
Iva Kolić, vft
 
    Vježbe u malim
  grupama
 
   
    Specijalni individualni
  programi
 
   
    Standardne
  procedure  
 
   
    Prednosti  
   
    Mislimo danas za
  zdravije sutra
 
   
    Cjenik usluga  
     
    Poklon bonovi  
   
    Komentari
  zadovoljnih korisnika
 
   
    Galerija slika  
   
           
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
                 
                                                 ©2008 IK Centar za vitalizaciju i relaksaciju organizma