HOME PRILOZI RADIONICE RASPORED KONTAKTI ULIKA LINKOVI  
           ۩  Vježebe u malim grupama        
    Masaže i ostali
  manualni tretmani
   Tjelovježbom protiv osteoporoze    
   
Osteoporoza je degenerativna bolest starije dobi. Predstavlja značajan medicinski i društveno ekonomski problem.
Od 8 do 10% stanovništva razvijenih zemalja boluje od osteoporoze. Bolest napreduje tiho i sporo. Do pojave značajnih kliničkih manifestacija mogu proci desetljeca, te se stoga naziva tihom epidemijom.

Najčešce se javlja kod žena nakon menopauze zbog nedostatka spolnih hormona. Na njezin nastanak utjecu mnogobrojni čimbenici: rana ili kirurška menopauza, poremecaj menstrualnog ciklusa, nizak rast, pripadnost bijeloj ili žutoj rasi, nedostatna i neadekvatna prehrana siromašna kalcijem i vitaminom D, dugotrajno uzimanje steroida i višak hormona štitnjače, alkohol, pušenje, pretjerano konzumiranje kave, smanjena tjelesna aktivnost, starija dob,...

Brojni klinički znakovi mogu upucivati na postojanje osteoporoze: bol u leđima, bol u zglobovima, pogrbljenost,
smanjenje visine tijela, prijelomi koji nastaju pri neznatnim povredama (vrat bedrene kosti, kompresivni prijelomi kralješaka i prijelomi palčane kosti), rana postmenopauza,...

Tjelesna aktivnost ima veoma važnu ulogu u suzbijanju i liječenju osteoporoze jer potiče metabolizam kostiju, koordinaciju pokreta i kretanja, prevenira mogucnost pada, utječe na snaženje mišica i stvaranje aktivnog mišicnog steznika. Njome se mora započeti u ranom djetinjstvu i nastaviti je u godinama rasta i razvoja, sve do zrele dobi. Oblik, učestalost i intenzitet tjelesne aktivnosti mora biti prilagođen dobi i funkcionalnim sposobnostima vježbača.

Preporučuje se: vježbati redovno – najmanje 3 puta tjedno, površina za vježbanje mora biti meka ali ne skliska, vježbati u jutro, potrebna je kontrola kvalitete i frekvencije pulsa prije vježbanja i za vrijeme vježbanja, prilagoditi program tjelovježbe – dozirati ritam i opterecenje. Bitna je motivacija vježbača.

Potrebno je izbjegavati: vježbu koja izaziva bol, pretjeranu ekskurziju pokreta, vježbanje za vrijeme akutne bolesti i povišene temperature koja dovodi do gubitka tekucine, vježbanje nakon jela.

Ne dopustite da prijelom kosti bude prvi znak osteoporoze!
 

                                                                                                                          Iva Kolić, vft
                                                                                                                                                                       

  Tjelovježbom protiv osteoporoze

*      Savijte ruke u laktovima i duboko udišuci potiskujte unazad ruke i ramena. Ostanite u tom
   položaju dok polagano izbrojite do 3. Opustite se izdišuci zrak. Ponovite vježbu 10 do 15 puta.

*      Podignite obje noge s ispruženim stopalima oko 10 do 15 cm iznad podloge udišuci zrak. Ostanite
   u tom položaju dok polagano izbrojite do 3. Opustite se izdišuci zrak. Ponovite vježbu 10 puta.

*      Spojite ruke iza glave i duboko udišuci potiskujte ruke i ramena unazad. Ostanite u tom položaju
   dok polagano izbrojite do 3. Opustite se izdišuci zrak. Ponovite vježbu 10 do 15 puta.

*      Povucite kojena na prsa udišuci zrak i ostanite u tom položaju dok polagano izbrojite do 3.
   Opustite noge izdišuci zrak. Ponovite vježbu 10 do 15 puta.

*      Ispružite ruke i udišuci zrak odižite ruke prema gore, zajedno s glavom. Ostanite u tom položaju
  dok polagano izbrojite do 3. Opustite se izdišuci zrak. Ponovite vježbu 10 do 15 puta.

*      Ispružite ruke iznad glave. Udišuci zrak istežite ruke i noge, a križa potiskujte uz podlogu. Ostanite
   u tom položaju dok lagano izbrojite do 3.Opustite se izdišuci zrak. Vježbu ponovite 10 do 15 puta.

*      Podignite nogu savijenu u koljenu prema gore. Spustite nogu. Ponovite vježbu drugom nogom.
   Vježbu ponovite 10 do 15 puta.
   Glavu položite na ispruženu ruku, a drugom rukom se oslonite na podlogu. Podignite ispruženu
   nogu, pa ju spustite. Isto ponovite s drugom nogom. Ponovite vježbu 10 do 15 puta.

  Ove i još mnoge druge vježbe - dođite i vježbajte s nama u malim grupama!

 

 
    Vježbe u malim
  grupama
 
   
    Specijalni individualni
  programi
 
   
    Standardne
  procedure  
 
   
    Prednosti  
   
    Mislimo danas za
  zdravije sutra
 
   
    Cjenik usluga  
     
    Poklon bonovi  
   
    Komentari
  zadovoljnih korisnika
 
   
    Galerija slika  
   
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
                 
                                        ©2008 IK Centar za vitalizaciju i relaksaciju organizma